FireCAN je nastao u suradnju između njemačkih i austrijskih nadograditelja vatrogasnih vozila. Navedeni je nastao na bazi otvorenog protokola CANopen ali nije u potpunosti kompatibilan sa CiA 301 specifikacijama (J 1939).
FireCAN povezuje uređaje poput: pumpi, generatora, vinča za vuču, pneumatskog rasvjetnog stupa, vodenog topa, itd.
FireCAN će omogućiti povezanost sustava preko sistema plug’n’play. To u osnovi znaći da će sve informacije o radu pojedinačnih sustava na vozilu, kao i njihova kontrola biti omogućena sa jednog mjesta. Ovo će znatno pojednostaviti funkcije koje operater mora kontrolirati. Naprimjer, ukoliko se koristi vodeni top, a njegova pozicija nije adekvatna zadanoj poziciji top neće trošiti vodu dok nije postignuta pozicija ili naprimjer tlak vode.
Iako je ovo budućnost, za očekivati je da će standard biti uvršten po EU normama2016 godine, a ove godine je već definiran DIN 14700 standard koji definira funkcije fireCAN otvorene mreže. Sve je više proizvođača koji svoje uređaje izrađuju kompatibilne sa ovim protokolom. Od proizvođača šasije ovaj protokol već podržava IVECO i Iveco Magirus, a očekuje se da i slijedeći proizvođači šasije uvrste ovaj protokol kao dodatak canBUS sustavu.